Sesam Homebox

Made in Germany

Onbezorgd thuisbezorgd

Aanschaf & installatie

Sesam Homebox wordt momenteel vooral aangeschaft door bedrijven en appartementseigenaren voor gedeeld gebruik. Daarom hebben we nog geen webshop. Wil je meer informatie? Mail je vraag naar info@sesamhomebox.nl.

De installatie van de Homebox is heel eenvoudig. De box heeft een mobiele dataverbinding en werkt op batterijen, dus zonder bedrading. Bij de box wordt bevestigingsmateriaal geleverd om hem aan een muur of paal te hangen. Activeer je gebruikersaccount, koppel de box en hij is klaar voor gebruik.

De Homebox heeft een mobiele dataverbinding voor het synchroniseren van pakketgegevens en statusinformatie. Daarbij zorgen we er voor, dat je Homebox altijd veilig en up-to-date blijft. Dit merk je aan regelmatige software updates van de Homebox en mobiele App.

Voor de dataverbinding en services vragen we een bijdrage in de vorm van een abonnement. De hoofdgebruiker sluit dit abonnement af, dat ook geldt voor alle geautoriseerde medegebruikers (tot max. 5 personen).

Sesam verbetert continu haar dienstverlening, om je de beste gebruikerservaring te blijven bieden. Zo werken we aan aanvullende diensten op basis van koppelingen met de grotere pakketdiensten en/of webshops. Denk hierbij aan de directe uitwisseling van verzendgegevens, een elektronische handtekening voor ontvangst en het frankeren van (retour)zendingen vanuit huis. 

De Homebox heeft weinig onderhoud nodig. We adviseren om de box – met name de barcodescanner – regelmatig te reinigen met een vochtige doek. Dit bevordert een probleemloze werking en lange levensduur. 

De pakketbox werkt standaard op batterijen die bij gemiddeld gebruik ongeveer 9 maanden meegaan (zie ook batterijwissel).

Sesam Homebox is een Duits kwaliteitsproduct, dat optimale bescherming biedt tegen weersinvloeden, vandalisme en diefstal.

Alleen personen met een geldige toegangscode kunnen de box openen. Er zijn drie soorten codes; voor gebruikers, bezorgers en gasten. Gebruikers hebben een persoonlijke QR-code in de App. Bezorgers scannen gewoon de barcode op het pakket. Dit is de track&trace code die de gebruiker deelt met de Homebox via de App. Gasten kunnen een toegangscode krijgen van een gebruiker via de App.

De toegangscodes voor koeriers en gasten zijn eenmalig en vervallen automatisch om herhaald gebruik te voorkomen. Mocht het dan toch een keer misgaan, dan zijn zowel de pakketbox als de inhoud bij de meeste woonverzekeringen gedekt.

Sesam geeft 2 jaar volledige fabrieksgarantie op de Homebox. Minstens zo belangrijk vinden wij de zekerheden rond gegevensbescherming en privacy.

De Homebox communiceert alleen met de beveiligde Sesam server in Duitsland. Daarbij worden maar beperkt gegevens uitgewisseld. Sesam voldoet aan alle Europese standaarden voor privacy en gegevensbescherming. 

Dagelijks gebruik

  1. Na een online bestelling ontvang je vrijwel altijd een verzendbericht met een track&trace code.
  2. Deze code deel je via de App met je Homebox. Dit is de eenmalige toegangscode voor de bezorger.
  3. Je naam en/of huisnummer staan dan in het display van de Homebox.
  4. De bezorger scant eenvoudig de barcode en levert het pakket veilig af in de Homebox.
  5. Direct na de bezorging ontvang je een bevestiging via de mobiele App.
  6. Je opent de Homebox met je persoonlijke toegangscode in de mobiele App.

Als hoofdgebruiker kan je tot 4 huisgenoten uitnodigen met een unieke activatiecode. Elke medegebruiker krijgt een persoonlijk account voor het beheren van pakketten, terwijl je de pakketbox onderling deelt. Omgekeerd kan een gebruiker ook meerdere Homeboxen koppelen aan een account. Bijvoorbeeld een pakketbox thuis en één op het werk. Verder kan je van meerdere Homeboxen één groep maken voor gedeeld gebruik.

Je kunt het gebruik door anderen tijdelijk blokkeren door een extra toegangscode in te stellen (2-factor authenticatie). Bijvoorbeeld als je een gevoelig of waardevol pakket verwacht. Na deze bezorging wordt de pakketbox vergrendeld totdat jij het pakket er uit haalt. Zo voorkom je dat een andere gebruiker dit doet. Nadeel is natuurlijk wel, dat er in de tussentijd geen andere pakketten kunnen worden bezorgd of opgehaald.

Bij het ontwerp zijn veel bezorgers betrokken om zeker te zijn dat de Homebox eenvoudig te bedienen is. Bezorgers zijn van nature erg enthousiast over de pakketbox. Zij willen immers liever niet voor een dichte deur staan, naar de buren gaan, het pakket onbewaakt achterlaten of weer mee terug nemen. 

Bij de Homebox zit een sticker met enkele simpele instructies. De praktijk leert dat bezorgers geen enkele moeite hebben om deze aanwijzingen te volgen. Voor nog meer duidelijkheid kan je tijdens je bestelling bij de webshop in het opmerkingenveld als instructie meegeven: “bezorgen in mijn Sesam Homebox”.

Als eenmalige toegang tot de foyer gewenst is, kan de toegangsdeur worden uitgerust met Sesam Smartkey. 

Deze compacte barcodelezer is gekoppeld aan de pakketboxen in het gebouw en herkent elke pakketcode die op dat moment binnen de groep wordt verwacht. De bezorger kan dan één van de te bezorgen pakketten scannen om de deur te openen.

De Homebox werkt standaard op vier 1,5 V C-cel batterijen en kan desgewenst ook op een permanente 5V-voeding worden aangesloten. Bij gemiddeld gebruik hebben de batterijen een levensduur van ongeveer 9 maanden. De eigenaar van de box ontvangt automatisch een melding voordat de batterijen leeg zijn. 

Als de batterijen helemaal leeg zijn, kan een powerbank of 5V-voeding worden aangesloten via de micro-USB noodstroomaansluiting op het bedieningspaneel. Daarna kan de box worden geopend om de batterijen te vervangen. Alle gegevens, zoals aangekondigde leveringen, blijven bewaard ondanks stroomverlies.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Mail ons (info@sesamhomebox.nl).